Monday, January 23, 2012

Jõulud 2011 I

Okeeei, jaanuar hakkab isegi läbi saama, nii et panen kiiruga kenasti Eestimaiste jõulude loo siia ühtekokku.

Kui nüüd päris alguses peale hakata, siis oli mõte need jõulud isamaal emakeelt rääkides veeta juba mul ammu kusagil mõttepagasis olemas. Olles kaks aastat jõuluajal heeringat ja sinki söönud, tuli kange isu verivorsti ja hapukapsaste järgi. Mõeldud- tehtud!

Vanemate abiga saime piletid muretsetud ja 18. detsembril algas tee! Kuna City Airlines lennufirma vahetas oma nime ja lennusuundasid ning lõpetas hoopis Tallinnasse lendamise ära, siis odavaimaks ja ka põnevamaiks variandiks kujunes laevaga üle Läänemere reisimine!

Niisiis sõitsime rongiga paar tundi Trollhättanist Karlstadi ja sealt kolm tundi Stockholmi, kus meile tuli vastu äsja sinna kolinud mehevennaraas. Näitas meile, kuidas Metroo töötab (esimest korda elus sõitsin metrooga! Omamoodi põnev, samas midagi erilist ka polnud, akna taga oli kõik pime lihtsalt. Ja igal pool olid ülikõrged eskalaatorid.) ja juhatas teed sadamasse.

Stockholmis oli hakanud laia lörtsi sadama. Kõik oli tohutult märg. Seega olime väga rõõmsad, kui lõpuks sooja sadamahoonesse jõudsime, mis sest, et laeva väljumiseni oli veel poolteist tundi aega. Tädi kassas andis meile rõõmsalt piletid kätte ja sammusimegi laeva!

Laeval käisime uhket jõuluõhtusööki söömas, vaatasime veidi niisama ringi ka, aga kuna rongisõidust oli väsimus suur, pikutasime enamasti kajutis, vaatasime telekat ja magasime.

Järgmise päeva hommikul kell 10.00 olimegi Tallinna sadamas! Isa tuli meile uhke punase "taksoga" järele ja viis meid koju, kus uurisime uut IKEA abil tehtud kööki ja muud põnevat. Seadsime end koju sisse, sõime, käisime külas vanaemal-vanaisal (nii armas oli!) ja õhtu veetsime "Tagasi tulevikku" filmi vaadates koos mu vennakesega (kes aina kasvab!) ning niisama perega juttu puhudes.