Friday, March 6, 2009

Me ju kõik elame...


Miks on nii,et inimene peab ennast ülemaks olendiks? Miks me arvame,et kellegil teisel peale meie pole tundeid? Kuhu on maailm ometi välja jõudnud...kuigi,miks ma üldse ootan paremat suhtumist loodusesse olendilt,kes hoolib vaid iseendast ja piinab isegi oma liigikaaslasi...
Ma ei saa aru raha tähtsusest. Miks me seda nii väärtustame? Kas tõesti on väärt nende paari tuhande kokkuhoidmine seda,et ühel elaval olendil lõigatakse julmalt maha saba,augustatakse kõrvad,murtakse luud või sarved,tõmmakse maha nahk või tehakse muud hirmsat...ilma tuimestuseta?
Miks me kohtleme võimust ilma jäänud olendeid nii nagu pähe tuleb? Kas keegi meist kujutaks ette elu pimeduses,kitsikuses,stressis. Meil olevaid haiguseid ei ravita. Meie kaaslased söövad meid. Ja ees ootab meid teekond sinna autosse,kust me teame,et keegi kunagi tagasi ei tule. Me elame selleks,et meid saaks tappa.
Loomadel on tunded. Loomadel on mälu. Nad haistavad verd paremini kui meie. Ja nende instinktid,seega ka surmahirm,on palju kordi tugevam kui meil. Miks me midagi ette ei võta? Kas on nii palju küsitud,et me kasutaksime rohkem taimseid kiude ja tarbiksime vaid neid tooteid,mis pärinevad loomadelt,kes on elanud võimalikult vaba ja normaalset elu?

Võiks vähemalt olla teadlik sellest,mis maailmas toimub. Ja mitte ainult maailmas,ka meie kodumaal. "The Earthlings" on film,mis aitab ehk rohkem mõista seda,mida ma siin patran. Aga see pani mind taas mõtlema. Oma inimlikus juhmuses ja ignorantsuses oli mul olnud lihtsam unustada. Mul on hea meel,et mulle mu isekust meelde tuletati. Mõelgem,palun,kas me tahame kõiges selles kaasosalised olla...

No comments: