Tuesday, August 3, 2010

Meie suur Eesti puhkus

Koostangi nüüd lõpuks lubatud kokkuvõtte meie muinasjutulisest Eesti reisist. : )

Pärast pikka ootust ja päevade lugemist oligi aeg käes autosse istuda ja Landvetteri lennujaama sõita. Olin natuke ärevil, sest mul oli ikka veel mu vana nimega pass, aga õnneks ei tahtnud seda keegi näha. Nii istusime peagi pisikeses lennukis ja lendasime rõõmsalt Eestimaa poole.
Tallinna lennujaama tulid vastu ema, isa ja Silver. Vau, mu vend on ikka meeletult kasvanud! Peaaegu ei tundnud äragi, nii suureks on ta vahepeal saanud.
Kallistamised ja esimesed rõõmsad poolkohmetud tervitused jagatud, sõitsime oma Tallinna koju. Meile oli sinna lausa ehtne hotellituba organiseeritud! Suur voodi, tühi kapp täiesti meie käsutuses ja isegi televiisor lae all seinal! Vinge värk. Voodi peal oli meile isegi kommikarp pandud nagu hotellile kohane. Kuid siis tuli välja,et kommid olid alkoholiga, nii et me neid siiski ei söönud vaid imetlesime niisama. : )

Asjad sätitud-pakitud, alustas puhkus/seiklus täie hooga! Mis me siis nende viie nädala jooksul teha jõudsime?
Külastasime vanavanemaid ja sõpru-tuttavaid (Elina, Kadri-Riin, perekonnad Sepp ja Urke). Sain endale lõpuks uue soengu ja purssisin juuksuriga kogemata vene keele asemel sisse harjunud rootsi keelt. Sõime Alexanderiga paar korda Kompressoris ja jalutasime vanalinnas ning Tallinna poodides, käisime kinos. Ka Mac´is sõime mõned korrad.
Käisime isa Sisekaitseakadeemia lõpetamisel ning pidasime tema auks ning meie pulmade tagantjärgi tähistamiseks pidu. See oli vahva päev! Me Alexiga saime ka hulga rikkamaks mitme imevahva kingituse võrra. Tänu neile on meie kodu nüüd hulga kodusem ja armsam. Näiteks sobib üks meie kinkidest seinale nii:

Peale selle saime osta tarvilikku mööblit ja muud majapidamises vajalikku. Näiteks on meil nüüd elutoas vahva raamaturiiul.

Laupäeval, 19.juunil käisin külas kallil Elinal, kellega tähistasime tema peatset 20. sünnipäeva ja jälgisime koos ka Rootsi kroonprintsess Victoria pulmi. Oli vahva koos jalutada, süüa ja juttu puhuda. : )

Esimene pühapäev Eestis oli ka põnev. Me polnud oma sõpru Tallinna kogudusest juba nii ammu näinud ja oli palju, mida jutustada ja meenutada. Väga super tunne oli ka see,et ma sain kõigest aru ja ei pidanud rääkides pingutama ega mõtlema, mis sõnu kasutada ja mida miski väljend tähendab. : )

21. juuni lõpetas mu armas täditütar Carmen põhikooli ja me läksime neile Laulasmaale külla. Oli vahva suvepäev koos heade toitude, lõbusate inimeste ja kauni loodusega. Saime jalutada ka üliilusasse Laulasmaa randa, mis lausa kutsus ujuma, aga kahjuks oli vesi veel natuke jahe ja meil polnud ka ujumisriideid kaasas. Õhtul veel istusime lõkke ääres, mängisime ja ajasime niisama juttu. Vahva õhtu oli! : )

22. juuni kujunes dokumentide kordaajamise päevaks. Pisut ärevate tunnete ja kiire tempoga saime siiski kõik korda- nii nimevahetuse, elukohaandmete muudatuse kui passi/id-kaardi tellimise. Huhh. :)

Jaanilaupäeva ja sellele järgnevad päevad veetsime suvilas ja see oli väga äge! Tegime lõket, jalutasime looduses, käisime Järlepa järves ujumas, külastasime Loone linnust, Kohilat ja käisime ka Rootsis. Ise mõlgutasime mõtteid,et ei tea miks me küll nii pikalt lennukiga sõitsime,kui endal on Rootsi suvilast vaid paari kilomeetri kaugusel... : )

Järgnevatel päevadel käisime rannas, sain kokku Liinaga (oma endise klassiõega,kellega oli huvitav mõtteid vahetada- tuleb välja,et meie klassist on juba päris mitmed abielus!) ja kandideerisin äkkmõtte ajel ka paari Eesti ülikooli (see mõte jäi aga katki,sest meie eelarve ei võimaldaks Eestis elamist) ning käisin jalutamas ka oma hea sõbranna Kadri-Riiniga. : )

Vahepeal oskasin ka ilusasti haigeks jääda- mul tuvastati angiin. Palavikku siiski polnud ja halb oli ainult õhtuti,nii et haigus ei seganud minu puhkamist üldse.

6. juulil käisin taas Elina juures,kus jälgisime hubaselt köögis teed juues väljas ladistavat meeletut äikesevihma. Tallinnas uputas,aga meil polnud sellest midagi. Seda huvitavam oli hoopis. : )

9.-11. juuli olime taas suvilas, meeletult palav ja päikseline suvi! Päevitasime ja suvitasime niisama.
12.juuli käisin taas jalutamas Kadri-Riiniga ning mõtisklesin ülikoolide ja tuleviku üle.

16.juuli käisime ema, Silveri ja Alexiga Nõmmel Trummi seikluspargis. Alex ja Silver ronisid kõrgel puude küljes ja me emaga jälgisime neid maapinnalt ja elasime nende turnimistele kaasa. Väga lahe oli, kihvt koht! Esmapilgul tundub,et polegi nii palju radasid,kus ronida, aga tegelikult on küll. Mõlemad meie ronijad olid võhmal ning täitsa kõiki kohti nad läbi turnida ei jaksanudki. Aga hästi lõbus oli! : )

Viimased päevad Eestis olid natuke nukra varjundiga, kuigi tegemisi ja vahvaid hetki jätkus ka sinna. Käisime poodides, külla tuli Ene, jalutasime ja mulle sai osaks mitu imelist vaimset kogemust, mis mu usku kinnitasid ja mind tugevamaks muutsid. Võrratu. : )

21.juuli ja viimane terve päev Eestis. Viisin raha panka ja õhtul sättisime end ning läksime Õpetajate Majja armsate Eeva ja Siimu pulma! See oli imekaunis, romantiline ja siiras õhtu. Kõike oli piisavalt, mitte liiga üle pakutult ega ka mitte liiga vähe. Toidud olid head, muusika ilus ja inimesed toredad. Noorpaar ise oli särav ja muinasjutuliselt kaunis. Neist õhkus õnne ja armastust. Imeilus õhtu. : )

Ja nii saigi see pikk ja samas lühike puhkus Eestimaa kuumusest kuldsel pinnal läbi. 22. juulil astusime laevale ning alustasime tagasiteed Rootsi Kuningriiki, ees ootamas uued seiklused ja ilusad hetked (mis nüüdsekski juba läbi on,aga küll tulevad uued ja põnevamadki ajad).
Kokkuvõttes oli väga väga tore ja suvine puhkus, mis jääb meelde veel paljudeks aastateks. : )

Kõrgemale.... said...

Sündmusi kui palju :-) aga järgmine kord paluks Laulasmaale rohkem sattuda!

Heli said...

Olgu nii,püüame rohkem siis! ;)

Ei püüa vaid tulete :-)

Kuidas muidu? Pole ei kippu ega kõppu kuulda!

Heli said...

Okei,tuleme. :D Haige olin,nii et ei jaksanud arvutiga mässata. Nüüd õnneks on juba energilisem tunne. :)

Kõrgemale.... said...

Oled tänaseks terveks saanud? Kuidagi väga vaikne oled :-) Käisin täna Selis. Seal kõik kenasti mummuline...Silver on vahepeal veelgi pikemaks veninud:-)

Ja nii ongi, et meil elu loksub endiselt kenasti sooja päikese all ning loodame siiralt sellist lahedat lõunamaist kliimat antakse oktoobrini.

Heli said...

Olen nüüd enam-vähem terve jah. :) Ei teagi,miks nii vaikne,ei jõua siia kuidagi.
Eh,Selis kohe mummuline. :D See on küll vahva,tahaks oma silmagagi näha. :D
Veab teil,et selline soe kliima on. Meil täna lasti ka natuke suve nautida,aga muudkui sajab ja sajab... Kuskil seletati,et varsti läheb paremaks. No loodame siis. :)

silvi said...

mis mummudest see Kati küll räägib? tahaks ka teada!!!

Heli said...

Nojah,sama siin! Täitsa huvi tekkis kohe! :)