Friday, July 24, 2009

Minek

Viimasteks ettevalmistusteks kodumaal olid siis R-ga kokku saamine,vanaema-vanaisa külastamine ja autosse kohvrite-kastide toppimine. Ning siis võtsimegi suuna sadama poole! Teel sõime veel tüüpilist Statoili einet.
Laev väljus Tallinna sadamast kell 18.00 ning võttiski suuna Stockholmi. Öösel vaatasime show-etendust ja ma üritasin ennast ravida,sest nagu alati,oli mu ajastus lihtsalt suurepärane- mu kurk pole mitte kunagi nii paistes olnud. Mulle oli põhimõtteliselt alles jäänud ainult üks pisike auguke,mille kaudu maitsetuks muutunud toitu neelata. Vahva. Öösel pihustasin endale pool pudelit Hexorali kurku ja hommikul käisin laevaarsti juures. Ehtne meremees,tumesinise mundri ja habemega oli. Hästi sõbralik ja tore. :) Andis mingi tableti.
Rootsis algas kogu asi seiklusega. Me asutasime ennast rõõmsalt E4 maanteele,mis pidi meid kenasti Göteborgi viima,aga ühel hetkel jõudis meile kohale,et me läheme vales suunas. Õige maante,aga valetpidi sõitsime. Ehk siis me avastasime äkki,et oleme möödunud Uppsalast,mis on nagu totaalselt vale koht,kui tahad Göteborgi minna. Üle saja kilomeetri lihtsalt metsa nagu. :D Aga ega midagi,tegime peatuse,sõime ning asusime tagasiteele. Muide,siin on maanteede ääres iga natukese aja tagant peatuskohad laudada ja vetsumajadega,kus on soe vesi sees isegi (juhul,kui keegi ei tea,nagu mina ei teadnud ;) ).
Uppsala ise on armas linn,ühes pisikeses juuksurisalongis küsisime teed ja ja meid juhatati sõbralikult Stocki poole tagasi. Sealt saime juba õigetpidi E4-le ning sõit Göteborgi poole võis alata.
Tee peal nägime silti,mis juhatas mingisuguse lossi juurde. Otsustasime,et kui juba Rootsis olla, siis ikka lossid ja järele vaadata-ikkagi kuningriik. Väga väga hea elamus oli! Mul hetkel ei tule lossi nimi meelde,aga hiljem ehk ütlen,mis koht see oli. Imeilus aed,isegi loomad ja põllud olid,nii nagu vanasti. See on üks suur järv,ümber mille on hästi palju losse ehitatud. Niisiis me läksimegi kohe ka järgmist lossi vaatama,mis oli hoopis teistsugune kui esimene,aga ikka väga äge. Nagu mõnest vanaaegsest õudusfilmist pärit. ;D
Lossid vaadatud,sõitsime (mõnikord puhkepeatusi tehes) üha edasi,oli ju vaja 500km ühe õhtupoolikuga katta. Aga seda me päris ei jõudnudki,sest kõik olid kuskil 150km enne Götet omadega nii läbi,et otsustasime ööbima jääda. Et lähim kämping oli juba kinni ja hotell liiga kallis, magasin mina vennaga autos ja ema-isa telgis. Veits kitsas oli,aga vähemalt sai magada.

Järgmisel päeval,see on reedel,jätkasime oma teed. Tegime väikese hommikusöögipeatuse ühes bensukas ja kui siis edasi jõudsime,hakkas maastik üha mägisemaks ja ägedamaks muutuma. Järved,mäed,metsad,tunnelid-kõik see oli nii lahe,samas nii kodune. :)

Kui Göteborgi jõudmine oli saavutus,siis õige tänava leidmine oli samuti paras kunsttükk. Tiirutasime vist mitu head ringi ümber linna,enne kui õige teeotsa kätte leidsime. Sealt edasi läks juba libedalt ja õige pea vaatas mulle vastu mu kodutänav ja mu enda pisike toake. :)

2 comments:

Monpansjee said...

armas :D tahaks ka niimoodi reisida :D edu sulle seal rootsimaal ;)

Heli said...

hihi,aitäh :D